Monday, August 31, 2009

Pameran Pesona Batik - Produksi PMR

Buka hadapan Katalog Pameran Pesona Batik
oleh: Muhamad Amzar Mohamed dan di bantu
Adian Rosley serta Mohd. Syazwan Buang

Salah satu sudut Pameran Pesona Batik
Beberapa karya di gabungkan dan dipersembahkan dalam
cara gantung. Ianya masih tidak lari dari tajuk soalan yang
meminta membuat batik hiasan dinding.

Assalammualikum,

Selamat berpuasa pada semua yang membuka blog ini,

Sudah beberapa hari saya tidak memasukkan maklumat berkaitan dengan aktivti Seni Visual. Kali ini melibatkan Pameran Pesona Batik sempena Produksi PMR. Seperti yang telah maklum produksi PMR SSeJB bertajuk MASA pasti berubah di laksanakan pada 18 Julai 2009, dalam masa yang sama produksi pameran Seni Visual dilaksanakan dan digabungkan menjadi satu produksi PMR.

Memang terdapat beberapa pandangan tentang ruang pameran berada di tempat yang agak belakang. Sebenarnya kami tiada pilihan, hanya itu sahaja ruang yang sesuai di Dewan Ibnu Khaldun SMK Mohd. Khalid, JB. Sebenarnya, pintu-pintu di Dewan Ibnu Khaldun perlu di gelapkan untuk persembahan kerana banyak menggunakan kesan cahaya tambahan, ini menyebabkan ruang pameran terpisah dengan ruang dewan yang digunakan dalam persembahan. Walau pun begitu kehadiran yang melihat pameran tersebut agak ramai sama ada pada masa pra-tonton dan persembahan sebenar pada waktu malam.

Tahniah, pada pelajar tingkatan 3 yang menguruskan bahagian pameran mengikut kriteria band 4. Menggunakan kesan lampu tambahaan dan katalog berwarna yang mempunyai CD, kesan audio visual (tayangan Multimedia) di samping membuat anggaran bajet serta promosi yang bersifat teknologi adalah kriteria yang perlu dipenuhi untuk mencapai band 4 secara keseluruhan.

Saya akan sambung lagi nanti ....... assalammualaikum

No comments:

Post a Comment